søndag den 23. marts 2014

Patchwork - Et farvemekka med stil

Tina Seidenfarden Busck - The Apartment


































Jeg er stor beundrer af Tina Seidenfaden Buscks sans for stil. Hun er en sand mester til at sammensætte samtidskunst med moderne møbler og udsøgte vintagefund. Tina er medstifter af showroomet The Apartment, der ligger på Christianshavn. Jeg besøgte stedet første gang da det åbnede i 2011. Efter det besøg var jeg hooked "The-Apartment-lover".

Endelig én der forstod at sammensætte min besættelse af patchwork, moderne kunst og smukke vintageitems i en skøn forening. "Her vil jeg bo" sagde jeg til min dejlige kæreste, der svarede, at man allerede skulle tro at det var mig, der boede der".

Indtil det bliver en realitet, vil jeg nyde en tur forbi det skønne sted og håber at I vil gøre det samme.

Hvis man som jeg er vild med stilen i The Apartment, så har man bestemt også en forelskelse i vente ved synet af indretningen af Tina Seidenfaden Buscks egen private lejlighed.

Det tilsyneladende enkle grafiske sort/hvide hjem er med møbler, kunst og tilbehør blevet et sandt mekka af farver. De bløde møbler, puder og farverige patchwork gør hjemmet dejligt indbydende og fantastisk hyggeligt.

Lækker lys stue, der på en gang er enkel med sine sorte gulve og hvide vægge men et eventyr med sin farverige interiør.

Patchworkpude fra A.P.C. af Jessica Ogden

Den skønneste stue med en masse plads til både børn og voksne. Den fantastiske lampe er designet af kunstneren Olafur Eliasson. 

Et smukt kig i den fantastiske lejlighed

En hyggelig arbejdskrog med plads til leg.

'MY second BIGGEST  LOVE' - Jeg er simpelthen så umådelig forelsket i denne patchworkstol

Lækkert farverigt børneværelse - I det her hjem gad jeg godt være barn. 
Smukt farveafstemt børneværelse hvor drømme og fantasien kan få frit spil.

Legebamserne i sengen er fra " Lucky Boy Sunday". Patchwork- elefant af Jessica Ogden & Lee Benjamin fra udstillingen "Lily's Castle in the Sand Exhibition", 2012

Fine "guldfisk" og "svamp" med skøn udsigt over Københavns tage.



1 kommentar: